Mijn contact met jouhandje

Elke situatie is uniek en daarom sta jij als moeder centraal in de kraamweek, samen met je gezin. Het intakegesprek – rond de zevende maand – is voor ons beide een belangrijk contactmoment. Bij jullie thuis bespreken we alle vragen, verwachtingen en wensen. Bij een tweede kindje is het intakegesprek in principe telefonisch; we kennen elkaar dan immers al.

Mochten er bijzondere zaken spelen, dan kom ik ook dan bij je thuis voor het intakegesprek.

Natuurlijk ben je ook tussentijds welkom met je vragen.

 

Mijn kerntaken zijn:

• Assisteren bij de bevalling (thuis of poliklinisch in het ziekenhuis). Goed en deskundig contact met je verloskundige in de kraamtijd.
• Professionele begeleiding bij het geven van borstvoeding. Ik ben in het bezit van het Borstvoedingscertificaat en volg hiervoor ieder jaar een aantal scholingen.
• Controles bij moeder en kind; aandacht voor eventuele bijzonderheden of risico’s.
• Kennisoverdracht, betrokkenheid, aandacht en bemoediging, zodat jullie na de kraamtijd vol vertrouwen zijn om de zorg voor je kindje zelf op te pakken.
• Hygiëne is in de kraamtijd ook erg belangrijk. Ik maak jouw badkamer en toilet dagelijks schoon, houdt de was bij en doe huishoudelijke taken zoals stofzuigen en bereidt eventueel de maaltijd voor.
• Als er andere kinderen in het gezin zijn betrek ik hen zoveel mogelijk bij de verzorging van de baby, want ook voor hen verandert er natuurlijk veel.

De specifieke invulling van de kraamzorguren bepalen we samen, ik geef graag zorg op maat, geen mens is immers hetzelfde.

Gewenste aandachtspunten kunnen we wel het beste al bespreken bij het intakegesprek.

Contact.
Wil je meer informatie, heb je een vraag of wil je graag een afspraak maken, bel dan gerust of stuur me een bericht.

Gretha van der Werff.
Gediplomeerd zelfstandig kraamverzorgende.

Carbeel 24
8532 CB Lemmer

Ik ben 24/7 bereikbaar op 06-28472637 of bgg 0514-566017

www.bygryt.nl
gretha@bygryt.nl

KvK nummer 54466792
AGB code 33006247
Kenniscentrum Kraamzorg KCKZ-202336